Miesten ja naisten I divisioonaan seitsemän uutta joukkuetta

Miesten ja naisten I divisioonan nousukarsinnat pelattiin viime viikonloppuna. Karsintojen perusteella naisten I divisioonaan nousi kaksi ja miesten I divisioonaan viisi uutta joukkuetta pelikaudeksi 2012/13.

Eteläisen alueen sarjatoiminnan ABC-junioreiden aloituspalaveri järjestetään 4.-5.9.2009 Kisakeskuksessa.

Naisten I divisioonaan tiensä selvittivät kaikki neljä karsintaotteluaan voittanut Vimpelin Veto sekä perinteikäs helsinkiläisjoukkue Karhun Pojat, joka sijoittui karsinnoissa toiseksi.

Miesten I divisioonaan nousi puolestaan karsintojen kautta peräti viisi uutta joukkuetta. A-lohkosta divariin selvitti tiensä kaikki kolme karsintaotteluaan voittanut Järvenpään Koripalloseura sekä TuNMKY:n ja HsNMKY:n voittanut Espoo Basket Team. B-lohkosta puolestaan nousi divarikartalle peräti kolme joukkuetta: Keravan Energia Team, Jyväskylän Weikot sekä karkkilalainen KaU koris.

Pelikauden 2012/13 aikana miesten I divisioona pelataan kahdessa kahdeksan joukkueen lohkossa, joista A-divisioona koostuu joukkueista, jotka tavoittelevat nousua Korisliigaan, ja B-divisioona pääosin kehitysjoukkueista.

Lisätietoja: Miesten I divisioonaan täysremontti kaudelle 2012/13