Salon Vilpas yritti tasoittaa välieriä runkosarjavoittaja Helsinki Seagullsia vastaan mutta joutuikin lopulta 0–2-tappioasemaan. Salossa pelattu ottelu päättyi luvuin 84–97 (52–45).
Voimasuhteet ottelussa olivat todellista köydenvetoa. Seagulls voitti ensimmäisen jakson kymmenellä, mutta toisen neljännekset isännät pelasivat nimiinsä hurjin pistein 35–18. Se ei kuitenkaan estänyt lokkeja saamasta kuskinpaikkaa toisella puoliajalla takaisin.
Voittajien johtohahmoja pelissä olivat muiden muassa Kalib Boone (23 pistettä, kymmenen levypalloa ja viisi syöttöä) sekä 21 pistettä pussittanut Erik Sajantila.
– Pelasimme mielestäni ensimmäiset 15 minuuttia hyvin, mutta sitten Vilpas laittoi muutaman kovan heiton sisään. Ja muutaman helponkin. Puoliaikatauon jälkeen saimme puolustukseemme intensiteetin takaisin, ja olimme hyökkäyksessä aktiivisempia rautaa kohti, Sajantila kommentoi Ruudun haastattelussa.
Vilppaan pistehai pelissä oli Donovan Donaldson 17:llä. Lisäksi pelaajalle merkittiin kuusi syöttöä ja kaksi riistoa.
Joukkueet kohtaavat toisensa taas perjantaina 11. huhtikuuta.
