Suomeen palannut Kotti heti kuukauden pelaajaksi

Suomen Koripalloliitto on valinnut Korisliigan maaliskuun pelaajaksi Espoon Hongan Tuukka Kotin. 205-senttinen maajoukkuelaituri palasi helmikuun lopussa lähes kahdeksan ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen kotimaisille liigaparketeille.

Äskettäin 28-vuotispäiviään viettänyt Kotti ei kauaa tarvinnut sopeutuakseen Korisliigaan ja kahtena viime keväänä Suomen mestaruuden voittaneeseen Honkaan. Sitten Kotin liittymiseen joukkueeseen, on Honka voittanut kahdeksasta ottelustaan kuusi ja noussut kiinni pudotuspelien kotietuun.

Kotti on Honka-paidassa pussittanut keskimäärin 16,4 pistettä upotettuaan kahden pisteen heittonsa erinomaisella 60,9 prosentin (53/87) sihdillä. Levypalloja Kotti on kauhonut peräti 10,0 levypalloa, jonka lisäksi hän torjunut 1,4 vastustajan heittoa ottelua kohden. Maaliskuun lukemat Kotilla on aavistuksen heikommat, kun miehen upea Honka-debyytti (22/10) kasvattajaseuraansa Forssan Koripoikia vastaan osui helmikuun viimeiselle päivälle.

Urallaan 93 maaottelua pelannut Kotti lähti vuonna 2001 Suomesta Providencen yliopistoon, josta valmistuttuaan hän pelasi kolme ammattilaiskautta Italiassa. Kuluvan kauden Kotti edusti ranskalaisjoukkue Brestiä ennen paluutaan Suomeen.

Korisliigan kuukauden pelaajana Koripalloliitto palkitsi helmikuussa Joensuun Katajan Quinnel Brownin, tammikuussa Lappeenrannan NMKY:n Demetrius Brownin, joulukuussa Katajan Larry Blairin, marraskuussa KTP-Basketia edustaneen Damon Williamsin ja lokakuussa Katajan Jeremiah Woodin.

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/korisliiga/

Päivitetty

Kategoriat

,