
Suomen 16-vuotiaiden poikien maajoukkue päätti kolmen ottelun mittaisen urakkansa Italian Bassano del Grappassa, jossa Sudenpennut hävisi Slovenialle 80-65 (35-25).
Slovenia keräsi kymmenen pisteen johdon jo avausjaksolla ja jatkoi johtoasemassa loppuun asti. Korkeimmillaan ero oli 28 pistettä.
– Kolmas kova ja fyysinen peli kolmeen päivään. Tärkeä turnaus nuorelle joukkueellemme. Jatketaan harjoittelua, Suomen päävalmentaja Antti Koskelainen kommentoi.
Suomen pisteykkönen oli Benjamin Passila 20 pisteellä ja 4 levypallolla. Slovenian taas Jazon Kroseli (20/6/9 riistoa).
Suomen 15-vuotiaille toinen tappio Liettuan vieraana
Suomen 15-vuotiaat pojat paransivat levypallopelaamistaan, mutta se ei riittänyt Liettuan vieraana Anykščiaissa. Sudenpennut hävisi 64-85 (29-44).
– Paransimme edellisestä pelistä ja oli ilo huomata, että levypallopelaaminen antoi meille mahdollisuuden kamppailla voitosta. Mutta samalla vielä jäi parannettavaa menetysten suhteen, Suomen päävalmentaja Pekka Setälä aloitti.
– Tätä yhteispeliä lähdetään parantamaan ensi viikon Kisakalliossa pelattavassa Nordic Openissa.
Suomelta kaksinumeroiset pistelukemat heittivät Antti Turtiainen (16/9) ja Tomas Loponen (11/7).
