Suomen 16-vuotiaiden poikien maajoukkue pelaa paraikaa neljän joukkueen kansainvälistä turnausta Italian Bassano del Grappassa. Suomi kärsi lauantaina tappion Italialle 99-65 (53-36). Suomi kohtaa vielä sunnuntaina Slovenian. Neljäntenä turnauksessa pelaa Kreikka, jolle Suomi hävisi perjantaina.
Italia nappasi johdon jo ensimmäisellä jaksolla, jonka kotijoukkue vei 36-14.
– Kaksi kovaa ja fyysistä matsia takana, Suomen päävalmentaja Antti Koskelainen aloitti.
– Nämä ja loppukesän pelit mukaan lukien olemme ikään kuin kosketuksessa sen veden syvyyden kanssa, missä meidän on opittava joukkueena uimaan. Huomenna jatketaan harjoittelemista.
Suomelta Terell Hopkins, Amani Haruna ja Lasse Sellman heittivät kukin 10 pistettä. Italian pistekärki oli Federico Bottelli (17/2).
Suomen 15-vuotiaille tytöille jo toinen voitto Liettuasta
Suomen 15-vuotiaiden tyttöjen maajoukkue pelasi toisen maaottelunsa Liettuaa vastaan Anykščiai. Sudenpennut pääsi toistamiseen juhlimaan voittoa, tällä kertaa loppulukemin 70-55 (31-31).
– Saimme jälleen paljon arvokasta kokemusta joukkueena. Ensimmäisellä puoliajalla olimme vähän turhan varovaisia ja Liettua pääsi kontrolloimaan pelin tempoa. Toisella puoliajalla paransimme puolustusta ja puolustuslevypallopelaamista, jonka seurauksena pääsimme juoksemaan kenttää ja käänsimme pelin meille, Suomen päävalmentaja Juha-Pekka Männistö kommentoi.
Suomelta kaksinumeroiset pistelukemat heittivät Linnea Teivaanmäki (18/7/7 riistoa) ja Joella Räsänen (12/3).
