Suomen 20-vuotiaiden miesten maajoukkue sai revanssinsa Portugalista Urhea-hallissa

Suomen 20-vuotiaiden miesten maajoukkue sai maksettua eilisiä kalavelkoja Portugalille, kun Sudenpennut päihitti Portugalin 101-65 (48-27) Urhea-hallissa, Helsingissä.

Leo Nordberg ja Sudenpennut olivat vauhdissa Portugalia vastaan. Kuva: Ville Vuorinen.

Sudenpennut sai räväkän alun otteluun ja Portugali jäi telineisiin jo avausneljänneksellä, jonka Suomi vei 31-10. Ero repesi jo yli 30 pisteeseen toisella neljänneksellä ja Sudenpennut piti eron selkeissä lukemissa loppuun asti.

Eilen Portugalille 75-77 hävinnyt Suomi onnistui muun muassa karsimaan menetysmääräänsä merkittävästi: eilen niitä kertyi 31, tänään 18.

– Oli tiettyjä puolustusjuttuja ja hyökkäämisen laatutekijöihin liittyviä asioita, joita lähdettiin kehittämään eilisen jälkeen ja pystyimme selkeästi nostamaan tasoamme. Puolustuspelaaminen on se, mistä kaikki lähtee. Vastustaja teki 27 pistettä ensimmäiseen puoliaikaan, niin sitä kautta saimme hyvän startin ja määrittelimme pelin tempon, Suomen päävalmentaja Mikko Tupamäki aloitti.

– Saimme myös laadukkaita minuutteja penkiltä. 44 pistettä penkiltä on hieno lukema ja moni nosti henkilökohtaista tasoaan eilisestä. Esimerkiksi Oulun pojat (Viljami Valkama ja Miro Koskela) pääsivät tekemään ensimmäiset maajoukkuepisteensä, Tupamäki hymyili.

Suomelta kaksinumeroiset pistelukemat heittivät Leo Nordberg (20/5), Riku Korhonen (13/2), Juuso Salmi (13/4), Viljami Valkama (12/4) ja Eemeli Yalaho (11/6). Portugalin pistekärki oli Salvador Victo (16/2).

> Ottelutilastot

Päivitetty