ToPo vei paikan välierissä

Naisten Korisliigan puolivälierät saatiin päätökseen maanantaina, kun ToPo kaatoi vieraskentällä Pyrinnön 61–52 ja vei ottelusarjan voitoin 3–2.

Meri Damoiseaux ja ToPo nähdään jälleen välierissä. Kuva: Samira Lee

Kenisha Williamsin ja Annika Aarrejoen onnistumisten avulla Pyrintö vei avauskympin 14-7.

Helsinkiläiset eivät kuitenkaan lannistuneet, vaan toisella neljänneksellä joukkueen vahva puolustuspeli nousi pääosaan. Jakso kirjattiin ToPo:lle 19–6, ja se siirtyi puoliajalle kuuden pisteen johdossa.

Emäntien vaikeudet hyökkäyspäässä jatkuivat myös puoliajan jälkeen. ToPollakaan ei ollut helppoa, mutta se lähti päätösjaksolle kymmenen pisteen etumatkalta.

Tamperelaiset saivat lopulta hyökkäyspeliinsä tehokkuutta, mutta kiri kantoi vain kolmen pisteen päähän. Lopussa ToPo kasvatti eroa uudelleen ja varmisti paikkansa välierissä.

Vierailta neljä pelaajaa ylsi kaksinumeroiseen pistemäärään. Carmen Tyson-Thomas (10/11) teki tupla-tuplan, ja Jessica Wisotzki pussitti 12 pistettä. Pyrinnön paras pistenainen oli Saana Kujala 13 pisteellä.

Ottelutilasto ja lehdistötilaisuus

Välieräparit:

PeKa (1) – ToPo (7)

HBA-Märsky (5) – BC Nokia (6)

Välierien otteluohjelma julkaistaan tiistaina.

Päivitetty