Peli-Karhut teki tapahtuneesta ilmoituksen kurinpitopäällikölle. Kouvottarien Deer käyttäytyi epäasiallisesti 18.4. pelatussa naisten Korisliigan ensimmäisessä finaalissa Peli-Karhut-Kouvottaret. Deer näytti ennen ensimmäisen puoliajan loppua keskisormea vastustajan vaihtopenkkiä kohti. Deer on jälkikäteen pahoitellut käytöstään.
Kurinpitosääntöjen 4 §:n 4 momentin mukaan voidaan rangaista henkilöä, joka liiton, alueen tai seurojen järjestämässä toiminnassa käyttää loukkaavaa tai halveksivaa kieltä tai eleitä, jotka saattavat loukata muita toimintaan osallistuvia henkilöitä.
Edellä olevan perusteella kurinpitopäällikkö määrää Taeler Deerille 300 €:n sakon.
