Koripallovalmennuksen peruskoulutustason näyttökokeista 11 tason suorittanutta

Koripallovalmennuksen peruskoulutustaso (Taso I) oli ensimmäistä kertaa tänä vuonna mahdollista suorittaa erillisen näyttökokeen kautta. Näyttökokeita järjestettiin huhtikuun aikana kaksi, joista molemmat Hotelli Arthurissa.

Huippukoripallovalmentajakurssilta valmistui kymmenen valmentajaa toukokuussa 2010.

Näyttökokeessa kokelas osoittaa koripalloliiton valmentajakoulutuksen I-tason sisällöllisen sekä käytännön hallinnan ilman varsinaista osallistumista valmistavaan koulutukseen (tason I jaksot 1.1 – 1.4). I-tason suorittamisen jälkeen henkilö voi hakea II-tason koulutukseen Suomen Urheiluopistolle.

Näyttökoe koostui seuraavista osa-alueista

• Kirjallinen monivalintakoe, max. 10p
• 10 minuutin valmennusnäyte koepaikalla arvottavasta koripallon perustaidosta max. 10p

Tason I näyttökokeilla suorittaneet

AittomäkiVesaToPo Juniorit
JaakkolaPetriKouvot
KaminenJuha-MattiToPo Juniorit
KorpinenHarriRekolan Urheilijat
KousaAnssiTapiolan Honka
LauhaAnssiLeppävaaran Pyrintö
MikkonenTimoWartti Basket
PerttilahtiHeikkiKeravan Kori-80
SeilolaJaniKarhun Pojat
SuomalainenAnjaTapiolan Honka
ValkamaJuha-MattiLoKoKo

Nämä tason I suorittaneet voivat hakea kouluttautumaan seuraavaan tason II kurssitukseen, joka alkaa lokakuussa.

Näyttökokeisiin osallistui yhteensä 19 hakijaa. Konseptille on selkeästi kysyntää, joten Koripalloliitto jatkaa näyttökokeiden järjestämistä. Seuraava näyttökoepäivä järjestetään syksyllä 2010.

Päivitetty

Kategoriat