Mikko Rönkä EBT:hen ammattivalmentajaksi

Espoo Basket Team on palkannut Mikko Röngän, 30, täysipäiväiseen työsuhteeseen harrastekoripallon koordinaattoriksi ja kilpakoripallovalmentajaksi.

Espoo Basket Team tavoittelee jälleen tulevaisuudessa naisten SM-sarjapaikkaa.

Rönkä muuttaa Espooseen Oulusta, jossa hän on aikaisemmin toiminut vastaavissa tehtävissä Oulun NMKY:n harrastemanagerina ja useamman juniorijoukkueen valmentajana. Rönkä työskentelee EBT:n uudistetussa toimihenkilöorganisaatiossa valmennuksen toimialassa ja vastaa seuran nuorten (A- ja B-juniorien) sekä aikuisten harrastekoripallo-ohjelmista. Lisäksi Rönkä toimii useamman juniorijoukkueen valmentajana.

Päätoimisen valmentajan palkkaaminen on osa EBT:n kauden 2009-2010 Play the Game -teemavuotta. Teemavuoden konkreettisena tavoitteena on jatkaa EBT:n kasvua hankkimalla 100 uutta harrastajaa ja pitämällä kaikki nykyiset pelaajat mukana seuran toiminnassa. Pelaajamäärän kasvua tuetaan myös toisella Play the Game -teemalla, joka korostaa koripallon harrastamista urheilijalähtöisesti monella eri tavalla ja tasolla.

Lisätietoja: EBT:n verkkopalvelu

Päivitetty