Mari Puustisesta Team S-Hämeenmaan valmentaja

Urallaan 50 naisten maaottelua pelannut Mari Puustinen on orimattilalaisen Team S-Hämeenmaan naisten SM-sarjajoukkueen uusi valmentaja. Elokuussa 31 vuotta täyttävä Puustinen pelasi vielä viime kaudella SM-sarjaa Team S-Hämeenmaan riveissä.

– Kauden jälkeen aloin miettiä, pitäisikö minun siirtyä valmennukseen, sillä jalkani eivät ole olleet enää parhaassa kunnossaan. S-Hämeenmaa oli kauden jälkeen ilman valmentajaa, joten mahdollisuus löytyi läheltä, selvittää Puustinen.

KTP:n kasvatti viimeisteli 9,4 pistettä, 3,7 levypalloa, 2,1 syöttöä ja 1,9 riistoa ottelua kohden, kun Team S-Hämeenmaa eteni ensimmäisellä SM-sarjakaudellaan aina välieriin asti. Puustista lukuun ottamatta joukkueen kotimainen runko tulee jatkamaan myös tulevalla kaudella.

– Mielestäni saadaan hyvä joukkue kasaan, kun pari viime kaudella loukkaantumisista kärsinyttä pelaajaa palaavat kentälle ja muut ovat vuoden kokeneempia, arvioi Puustinen.

Uransa aikana mm. Peli-Karhuja, Panttereita ja Helsingin NMKY:a SM-sarjassa edustaneelle sekä Espanjassa neljä kautta pelanneelle Puustiselle vuosi Orimattilassa oli ensimmäinen.

– Kaupungissa on kunnon koripallobuumi käynnissä, Puustinen kertoo.

Team S-Hämeenmaalla on voimassa sopimukset kaudesta 2009-10 Tiina Aaltosen, Vilja Kesäsen, Hanna Vapamaan, Aino Tuomen, Jenna Variksen, Roosa Frimodigin ja Janniina Kuosan kanssa. Puustisen tukena Team S-Hämeenmaan valmennuksessa toimii fysiikkavalmentaja Kimmo Vapamaa.

Lisätietoja: http://orimattilanjymykoripallo.com

Päivitetty