– Kieltämättä harmittaa. Nämä ottelut ovat niin pienestä kiinni loppujen lopuksi. Me ei oltu henkisellä puolella valmiita tämän ottelun alussa, 18-vuotiaiden tyttöjen apuvalmentaja Jussi Laakso myönsi.
Suomi kiristi puolustustaan selvästi katastrofaalisen avausjakson jälkeen, mutta Montenegro piti piste-eron tiukasti kahdessakymmenessä. Vielä ottelun päätösneljänneksellä Suomella oli mahdollisuus kiriä, kun parin minuutin 13-0-jakso toi Suomen yhdeksän pisteen päähän. Lopussa Suomi pyrki rinnalle vielä yrittäen pysäyttää kelloa, mutta aika kävi armotta vähiin.
– Makseltiin koko loppumatsin ajan ensimmäisen kymmenminuuttisen nukahduksista, Laakso jatkoi.
Suomalaisten parhaasta esitystä vastasivat totutusti Henna Salomaa (26/5/4 syöttöä) ja Hanna Vapamaa (22/6/4 syöttöä/4 riistoa). Kia Ignatius täydensi kaksikkoa mainiosti (13/11/5 syöttöä).
Suomi taistelee jatkossa sijoituksista 9.-16. Keskiviikkona vastaan asettuu Portugali, jonka jälkeen Suomi kohtaa torstaina Belgian.
Suomi (18-vuotiaat) – Montenegro (18-vuotiaat) 74-89 (27-45), EM-kisojen alkulohkon ottelu, Timisoara (ROM) 3.7.2007
| Kaltiokallio Maija-Leena | 1/4/3 syöttöä/4 riistoa |
| Jortikka Jutta | 6/1 |
| Tuomi Aino | 0/1 |
| Ignatius Kia | 13/11/5 syöttöä |
| Salomaa Henna | 26/5/4 syöttöä |
| Scheiman Mette | 0/3 |
| Vapamaa Hanna | 22/6/4 syöttöä/4 riistoa |
| Lindén Pauliina | 0/0 |
| Eerikinharju Meriem | 0/0 |
| Wirtanen Aino | 0/6 |
| Mäkelä Margareeta | 6/3/3 riistoa |
| Karvonen Suvi | 0/2 |