Gordon Herbert teki sopimuksen Saksaan

Uusikaupunkilainen Gordon Herbert on solminut vuoden mittaisen sopimuksen Saksan Bundesliigajoukkue Würzburgin valmentamisesta. 41-vuotias Herbert valittiin viime kaudella Itävallassa Vuoden valmentajaksi.

Herbertin johdattamana Oberwart voitti Itävallan liigan runkosarjan. Pudotuspeleissä joukkuetta varjosti runkopelaajien loukkaantumiset ja Oberwart joutui tyytymään pronssiin. Menestyksen myötä Herbertillä riitti siirtomarkkinoilla kysyntää.

– Vaihtoehtoja oli. Würzburg ymmärsi sitoumukseni Kanadan maajoukkuetta kohtaan. Lisäksi Würzburgissa on hyviä ja nuoria pelaajia, kertoi Herbert tulevista haasteistaan.

Suomalaistunut ja uusikaupunkilaistunut Herbert toimii parhaillaan Kanadan maajoukkueen ”ennakkovakoilijana”. Hän kiertää maailmaa vakoilemassa Kanadan vastustajajoukkueita Sydneyn olympialaisissa. Tehtävät jatkuvat Sydneyssä kisojen ensimmäisen viikon ajan, jonka jälkeen Herbert palaa Eurooppaan ja Würzburgin peräsimeen.

Herbert valmensi viimeksi Suomessa kaudella 1998-99, jolloin hän saavutti Tapiolan Hongan kanssa SM-hopeaa. Pelaajana Herbert pelasi Suomen mestaruussarjassa 258 ottelua edustaen Hyvinkään Tarmoa, Turun NMKY:a, Forssan Koripoikia, Helsingin NMKY:a ja Uudenkaupungin Korihaita. Herbert edusti pelaajana myös Kanadaa mm. vuoden 1984 olympialaisissa sekä 1986 MM-kisoissa.

Päivitetty