Kaminen luotsiksi Pussihukkiin

SM-Koriksen vantaalaisjoukkue Pussihukat on solminut kaksivuotisen valmentajasopimuksen Tomi Kamisen kanssa. Kaminen, 32, luotsasi kuluneella kaudella Namika Lahden miesten joukkueen SM-sarjan finaaleihin, joissa Honka lopulta tiukkojen vaiheiden jälkeen vei kirkkaimmat mitalit. Kamisen käskyttämänä Lahti voitti kauden 44 ottelustaan 30.

Ennen siirtymistään Lahteen Kaminen valmensi kaudella 2001-02 Torpan I divisioonajoukkuetta ja kaudella 1999-2000 Torpan Poikien SM-finaaliin yltänyttä joukkuetta. Apuvalmentajana Kamisella on SM-kultaa ToPo:n valtakaudelta 1996 ja 1997. Omalla pelaajaurallaan Kaminen voitti kolme SM-kultaa kasvattajaseuransa Helsingin NMKY:n riveissä ja pelasi 11 nuorten maaottelua.

Kaminen korvaa PuHu:ssa Ruotsiin, Solna Vikingsin päävalmentajaksi, siirtyneen Pekka Salmisen. Päävalmentajan vaihdos ei kuitenkaan lupaa suuria muutoksen tuulia Pussihukkien miesten joukkueeseen.

– Pääasiana tulee edelleen olemaan nuorten pelaajien kehittäminen, kertoi Kaminen.

– Pekan (Salminen) kanssa ollaan aika samoilla linjoilla peli-ideallisesti, joten silläkään suunnalla ei mitään mullistavia uudistuksia ole näköpiirissä. Tämän erittäin urheilullisen joukkueen vahvuuksien varaan rakennetaan pelifilosofia tulevallakin kaudella. Joukkue on suhteellisen nuori, joten haasteellinen ja motivoiva rakennustyö on edessä, Kaminen jatkoi.

PuHu:n kakkosvalmentajana jatkaa ”ikihukka” Pekka Järvinen, jolle tuleva kausi on jo viides joukkueen peräsimessä.

Päivitetty

Kategoriat