KaU-Basket ry.:n puheenjohtaja Seppo Meri kertoo, että sarjapaikasta luopumisen taustalla ovat taloudelliset syyt.
KaU-Basketin jättämä joukkuepaikka miesten I divisioonassa täytetään kaksiosaisella jatkokarsintaottelulla Namika Lahden ja Säynätsalon Riennon kesken. Lahti ja SäyRi päätyivät viime kevään divisioonakarsinnoissa lohkojensa kolmansiksi.
Ensimmäinen karsintaottelu pelataan aikataululla 4.-6.7. Lahdessa, toinen osaottelu 12.-14.7. Jyväskylässä. Yhteistuloksen perusteella parempi joukkue pelaa miesten I divisioonassa kaudella 2009/10.
