Alumnigaalan ajankohta joudutaan siirtämään vallitsevan ja heikentyneen koronatilanteen takia. Alustavasti tavoitteena on järjestää Gaala marraskuussa, jolloin asiantuntijoiden näkemysten mukaan rokotusten vaikutus olisi jo merkittävä taudin kannalta.
Ilmoittautuneisiin ollaan yhteydessä lähipäivinä ja kysytään siirretäänkö ilmoittautuminen vai palautetaanko rahat.
Työryhmä seuraa lähiviikot koronatilannetta maassamme ja tekee sen mukaan päätöksen uudesta päivämäärästä.
– Olemme pahoillamme tilanteesta, sillä Gaala herättää suurta kiinnostusta, mutta tärkeintä on nyt toimia vastuullisesti ja seurata maltillisesti koronatilanteen kehittymistä. Pohdimme myös ulkotapahtuman mahdollisuuutta, mutta emme löytäneet sopivaa ja sää-riskitöntä vaihtoehtoa. Vakaa tarkoitus on järjestää vielä tämän vuoden puolella Gaala, sillä tämän hetken asiantuntijanäkemykset olettavat loka-marraskuussa tilanteen helpottavan, kun riittävä rokotekattavuus saavutetaan. Toki kokonaistilanne on hyvin ennakoimaton.Tiedotamme uuden päivämäärän lähiviikkojen aikana., summaa työryhmän puolesta Koripallomuseoyhdistyksen toiminnanjohtaja Jari Toivonen.
