Huikea peliviikko käynnistyy tänään 14.11. pelattavalla Korisliigan ottelulla Kouvot-KTP. Jatkoa seuraa heti tiistaina pelattavalla naisten II-divisioonan ottelulla Kouvottaret-PeKa A.
Keskiviikkona Kouvot kohtaa Korisliigan ottelussa Tampereen Pyrinnön ja torstaina KoriKouvot kohtaa Namika Lahden II-joukkueen miesten II-divioonan koripallo-ottelussa Kuusankoskella. Viikko huipentuu perjantaina käynnistyvään junioreiden Nordea-turnaukseen
118 joukkuetta, 80 erotuomaria, 350 talkootyöläistä on toteuttamassa 283 ottelun juniorikoripalloturnausta, mikä käynnistyy perjantaina 18.11. pelattavilla otteluilla. Turnaus päättyy sunnuntaina 20.11. pelattaviin sijoitusotteluihin.
Turnauksen nuorimmat pelaajat ovat alle 10-vuotiaita ja vanhimmat 15-vuotiata. Kansainvälistä väriä turnaukseen tällä kertaa tuo virolaisjoukkue Koripallokoulu SK Saku sekä kahdeksan virolaista erotuomaria, jotka esiintyvät lähes 120 eri ottelussa.
Turnauksen otteluita pelataan Kouvolan eri kouluilla ja saleilla, Valkealan kirkon kylällä, Utin monitoimihallissa sekä Kuusankosken Kalliosuojassa ja urheilutalolla.
Turnaus vaatii paljon talkooväkeä
Turnauksen järjestelyissä on mukana seuran junioreita, heidän vanhempiaan, seuran jäsenistöä sekä miesten- ja naistenjoukkueenpelaajia taustavoimineen. Nuorimmille turnaukseen osallistuville turnaus on ensimmäinen, joten mielenkiintoinen, hauska, iloinen, antoisa, kokemuksia antava ja tapahtumarikas koripalloviikko on siis edessä.
Kyseinen viikonloppu tuo Kouvolaan lähes 5000 koripalloilun ystävää.
– Jo tässä vaiheessa on tarpeellista kiittää kaikkia ennätyksiä hivelevän peliviikon toteutuksessa mukana olevia, kiittää tulevasta urakasta talkooväkeä seuran puolesta turnauksen johtaja, seuran toiminnanjohtaja Antti Immonen.
Turnauksesta lisätietoa: Turnauksen johtaja Antti Immoselta 0400-841994.