Maajoukkuetakamies Vilma Kesänen jatkaa ToPossa

Naisten maajoukkueen Vilma Kesänen, 25, ja ToPo ovat solmineet 1+1-mallisen jatkosopimuksen. 173-senttinen takamies viimeisteli ToPolle Naisten Korisliigassa viime kaudella 10,5 pistettä, 3,3 levypalloa ja 4,5 syöttöä keskiarvoikseen.

Vilma Kesäsellä on nyt kasassa 300 riistoa Naisten Korisliigan runkosarjassa. Kuva: Tytti Nuoramo.

71 naisten maajoukkueottelua pelannut Kesänen palkittiin kauden 2008/2009 päätteeksi sekä vuoden puolustuspelaajaksi että vuoden kehittyneimmäksi pelaajaksi.

– Vilma on yksi kovimmista ja nopeimmista pointeista, ja hän tuntee ennestään joukkueen toiminnan ja muita pelaajia. Hänen mukaantulonsa luo ne mahdollisuudet, joita olemme asettaneet tällä kaudelle, ToPon General Manager Markku Saarikoski kommentoi.

Kesäsen palkintokaappi sai täytettä edelliskaudella, kun ToPo nappasi seurahistoriansa ensimmäisen naisten SM-mitalin, kun helsinkiläiset voittivat pronssia. Ennestään Kesäseltä löytyy 2 kultaa, 4 hopeaa, yksi pronssi ja 3 Cup-voittoa.

– ToPossa koris on kivaa. Saan pitää kentällä hauskaa parhaiden kavereiden kanssa ja samalla pelata ja harjoitella tavoitteellisessa ja kunnianhimoisessa porukassa, Kesänen kommentoi.

ToPolla on ennestään pelaajasopimukset Vilja Kesäsen, Heta Korpivaaran, Niina Laaksosen ja Kaisa Valtakarin kanssa. Joukkuetta valmentaa Kari-Pekka Klinga.

Lisätietoja: Vilma Kesänen