Kaakkoisen alueen ensimmäinen mikroikäisten, 2009-2010 -syntyneiden, tyttöjen Pikkusudet-rieha pelattiin Kotkassa Karhulan liikuntahallilla lauantaina 13.10.2018. Tapahtumaan osallistui kaksitoista joukkuetta. Paikallisseura Peli-Karhujen lisäksi riehassa oli mukana joukkueita Kouvolan Kouvoista, SBG Lahdesta, Catz Lappeenrannasta, Heinolan YMCA:sta ja Orimattilan Jymystä.
Pelejä pelattiin kahdella kentällä yhteensä 21 ja jokaisella turnaukseen osallistuneella joukkueella oli vähintään kolme peliä. Päivän aikana käytiin tasaisia otteluja ja onnistumisia nähtiin molemmissa päissä kenttää. Pelaamisen ilo oli selkeästi aistittavissa liikuntahallin parketilla.
Emäntäseura Peli-Karhuilta turnauksessa pelasi peräti kuusi joukkueellista innokkaita koripalloilijanalkuja. Pikkusudet-konsepti antaa erinomaisen mahdollisuuden alkaville koripalloilijoille saada paljon pelejä sopivan tasoisia vastustajia vastaan. Kun joukkueita saa ilmoittaa turnauksiin rajoittamattoman määrän, pääsevät kaikki pelaajat pelaamaan runsaat minuutit.
Turnauksen lopuksi pelaajien kaulaan pujotetut Pikkusudet-mitalit kruunasivat onnistuneen turnauspäivän. Pelien tauottua käveli liikuntahallin käytävillä väsyneitä, mutta onnellisia pelaajia, joiden into koripalloharrastukseen sai taas ison sysäyksen eteenpäin.
Peli-Karhujen 2010-syntyneet päättivät turnauksen samaan huutoon ja ulvontaan, johon kaikki harjoituksetkin aina päättyvät: ”PeKa, pikkusudet, AUUUU!”
Peli-Karhujen pelaajat ja valmentajat odottavat jo innolla seuraavaa Pikkusudet-riehaa, joka järjestetään Lappeenrannassa 4.11. Sinnekin suunnataan Kotkasta useamman joukkueen voimin.

