Pyörätuolikoripallon PT-Keskus League käynnistyy viikonloppuna Helsingissä

Pyörätuolikoripallon PT-Keskus League käynnistyy Invalidiliiton Synapsian kuntoutuskeskuksessa tulevana viikonloppuna (30.-31.10.2010) pelattavilla ottelulla.

Pyörätuolikoripalloilijoiden sarjakausi käynnistyy Helsingin Synapsiassa ensi viikonloppuna (30.-31.10.). Kuva: Ari Kontkanen.

PT-Keskus Leaguessa pelaavat kaudella 2010–2011 Neva Alliance Pietarista, Puhu Juniorit Vantaalta, Tampereen seudun invalidit/NMKY Tampereelta sekä Lahden NMKY Lahdesta.

Liigassa pelataan kauden aikana yhteensä viisi sarjakierrosta. Joukkueet kohtaavat kauden aikana Pietarissa, Orimattilassa, Espoossa sekä Tampereella. Liigan voittaja ratkeaa 17.4.2011 Lahdessa pelattavissa finaaleissa. Pyörätuolikoripallon Suomen mestari kaudella 2010-11 on finaaleissa parhaiten sijoittunut kotimainen joukkue.

Pyörätuolikoripallon I divisioona starttaa niin ikään viikonvaihteessa (31.10.2010) Synapsiassa.  Divarissa pelaavat Tapiolan Honka Espoo, Turun Tiikerit, Lahden NMKY 2 sekä TSI/NMKY 2. Mestari ratkeaa samassa finaalitapahtumassa PT-Keskus Leaguen kanssa Lahdessa.

PT-Keskus Leaguen eli pyörätuolikoripallon mestaruussarjan nimi juontaa yritysyhteistyöhön. Sarjaa pelattiin samalla nimellä myös viime kaudella. Suomen Vammaisurheilu ja –liikunta VAU ry ja liikkumisen apuvälineitä markkinoiva PT-Keskus ovat sopineet yhteistyöstä myös kaudella 2010–11.

Lisätiedot: PT-Keskus Leaguen otteluohjelma

Lisätiedot: Pyörätuolikoripallon I divisioonan otteluohjelma

Päivitetty