Rannikon Himkin voittoputki jo 15 ottelun mittainen

Suomalaispelintekijä Teemu Rannikon venäläisjoukkue Himki otti yksin haltuunsa D-lohkon kärkipaikan ULEB Cupissa tiistai-iltana lyömällä lohkon toisen tappiottoman joukkueen Pamesa Valencian. Anton Ponkrashov ratkaisi ottelun viimeisen sekunnin kolmosellaan varmistaen 81-78-voiton ja Himkin voittoputken jatkumisen.

Himki on voittanut ällistyttävät 15 ottelua putkeen, kun huomioidaan sen pelit Venäjän liigassa ja Euroopan kakkoskilpailu ULEB Cupissa.

– Pidän Himkiä yhtenä Euroopan parhaista joukkueista. Olen ylpeä omieni taistelusta. Tämä ottelu oli Euroliiga-tasoa, ihasteli Valencian valmentaja Fotios Katsikaris.

Valencia kiusasi amerikkalaistakamies Ruben Douglasin johdolla moskovalaisisäntiään aina viimeisille sekunneille saakka. Himkin ja sen 3500-päisen kotiyleisön riemuksi ratkaisijaksi nousi Anton Ponkrashov, jonka kädestä voittoheitto lähti kolmoskaaren takaa summerin soidessa.

Teemu Rannikko pelasi Valenciaa vastaan 19 minuuttia tehden yhdeksän pistettä, antaen kolme koriin johtanutta syöttöä ja riistäen kolmesti. Parimetrinen Ponkrashov oli Himkin pisteykkönen upotettuaan 24 pistettä.

Ottelussa kirjattiin yksi ULEB Cupin ennätyskin, kun Valencian Douglas säkitti peräti yhdeksän kolmen pisteen heittoa matkallaan 36 pisteen saldoon.

ULEB Cup –pelipäivän näyttävin ennätys kirjattiin kuitenkin Saksassa, kun Alba Berlin ja KK Bosna Sarajevosta tahkosivat ennätykselliset viisi jatkoaikaa, kunnes paremmuus ratkesi. Berlin voitti ottelun lukemin 141-127. Saksalaisten tekemä pistemäärä sekä joukkueiden yhteispistemäärä 268 kirjataan myös ULEB Cupin historiaan ennätyksinä.

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/ulkomailla_pelaavat_miehet/

Päivitetty