Liittohallitus käsitteli myös Helsingin NMKY:n naisten edustusjoukkueen pudottamisesta johtuvaa sarjapaikan täydennystä naisten SM-sarjassa. Asian lopullinen päätös siirrettiin kuitenkin seuraavaan kokoukseen, kunnes ToPo Juniorit ry:n hallitus on käsitellyt asian. ToPo:n naiset ovat ilmaisseet halukkuutensa pelata sarjassa, mutta virallisesti asiaa ei ole seuran sisällä vielä käsitelty. Koripalloliiton liittohallitus kokoontuu seuraavan kerran kesäkuun 15. päivänä.
HNMKY:n miesten joukkueen pudottamisesta johtuen myös miesten I divisioonassa on yksi ”avoin” paikka. Mahdollinen sarjapaikan täyttöä koskeva päätös kuuluu Koripalloliiton sääntöjen mukaan kilpa- ja harrastekoripalloyksikölle.
Tulevat sääntömuutokset
Peliaika
- Neljä 10-minuutin jaksoa (nyk. 2 x 20 min.)
- Joukkuevirheet täyttyvät jaksokohtaisesti neljän virheen jälkeen
- 15 minuutin puoliaika
- Kahden minuutin tauko 1. ja 2. sekä 3. ja 4. jaksojen välissä
- Joukkueilla käytettävissään yksi aikalisä 1., 2. ja 3. jaksolla sekä kaksi aikalisää 4. jaksolla
- Aikalisien on kestettävä kokonainen minuutti.
Hyökkäysaika
- Lyhennetään nykyisestä 30 sekunnista 24 sekuntiin.
Kahdeksan sekunnin sääntö
- Pallo on tuotava puolen kentän yli (hyökkäysalueelle) kahdeksassa sekunnissa (nyk. 10 sekuntia).
Pelaajan teknillinen virhe
- Pelaajan teknisestä virheestä rangaistaan jatkossa yhdellä vapaaheitolla, jonka jälkeen vastustaja saa lisäksi hyökkäysvuoron.
Kolme tuomaria
- FIBA:n hallitus hyväksyi ehdotuksen, että kolmen erotuomarin järjestelmää voidaan käyttää olympialaisissa ja maailmanmestaruuskilpailuissa.
- Kilpailuja hallinnoiva elin (esim. kansallinen koripalloliitto) voi päättää, ottaako se sarjoissaan käyttöön kolmen erotuomarin järjestelmän.