Prieto aloittaa ToPossa päätoimisena valmentajana vastaten naisten liigan, 1. divisioonan ja U19-tyttöjen joukkueista. Prieto on kokenut valmentaja, hän on valmentanut Espanjassa vuodesta 2007 lähtien eri ikäisiä junioreita sekä miesten ja naisten joukkueita. Lisäksi hän on vastannut 2015–17 Universiotario Ferrol -seuran juniorijoukkueiden toiminnan organisoinnista. Sandra on korkeasti koulutettu niin urheilun kuin pedagogiikan saralla. Hän on koulutukseltaan varhaiskasvatuksen opettaja, liikunnanopettaja ja lisäksi hänellä on Espanjan ylimmän tason koripallovalmentajan koulutus. Ennen Suomeen muuttoaan hän toimi viimeiset vuodet liikunnanopettajana ja lisäksi Espanjan naisten pääsarjajoukkueen Baxi Ferrolin apuvalmentajana vuodesta 2017.
Viime kaudeksi Sandra saapui Suomeen ja Helsingin Namikaan. HNMKY:ssä hän vastasi naisten 1. divisioonan ja U15-tyttöjen joukkueista. Naisissa kausi oli äärimmäisen nousujohteinen, mutta alkusyksyn tappioiden seurauksena kausi jatkui vielä putoamiskarsintoihin, joissa Namika varmisti sarjapaikkansa voittamalla Pantterit. U15-tytöissä RPC:ssä kausi on vielä kesken, mutta Namika taistelee 25 joukkueen sarjassa paikasta 10 parhaan joukossa.
– Olen erittäin innoissani tulevasta projektista. ToPon viime kausi oli erinomainen ja uskon, että seurassa tehdään asiat hyvin. Haluan auttaa seuraa kasvamaan ja taistelemaan mestaruudesta, Prieto kommentoi seuran tiedotteessa.
ToPon GM Jussi Syrjänen puolestaan kertoo Sandran sopivan Niko Kuusen jatkajaksi mainiosti.
– Kiitos Nikolle viimeisestä neljästä kaudesta. Olen todella tyytyväinen Nikon työskentelyyn ja jatkamme varmasti tulevaisuudessa yhteistyötä. Tervetuloa Sandra ToPoon. Olen kuullut hyvää palautetta Sandrasta aiemmista seuroista ja yhteinen keskustelu Sandran kanssa vakuutti minut siitä, että hän on oikea henkilö tehtävään.
