ToPon Wesby Korisliigan helmikuun pelaaja

Suomen Koripalloliitto on valinnut Korisliigan helmikuun pelaajaksi helsinkiläistä ToPoa edustavan Alex Wesbyn. Voittoputkessa kulkeva ToPo voitti helmikuun seitsemästä koitoksestaan kuusi vahvan puolustuksensa ansiosta.

ToPo piti vastustajansa voittamissaan helmikuun peleissä keskimäärin 71 pisteessä. Alex Wesbyn osuus oli merkittävä, sillä hänen tonttiinsa kuuluu vastustajan parhaan pelaajan pysäyttäminen – olipa vastassa sitten takamies tai laituri.

Wesby tehtaili helmikuussa puolustustehtäviensä ohella keskimäärin 19,9 pistettä ottelua kohden. Pisteet syntyivät hyvillä heittotarkkuuksilla, sillä amerikkalaislaituri upotti kahden pisteen heitoistaan 55,8 prosenttia (43/77) ja kolmosistaankin 42,4 prosenttia (14/33). Lisäksi Wesby kirjautti tilastorivilleen keskimäärin 5,6 levypalloa ja 2,0 riistoa.

196-senttinen ja 26-vuotias Alex Wesby pelaa Suomessa toista kauttaan. Viime kaudella amerikkalainen yleispelaaja edusti SM-hopeaa saavuttanutta Joensuun Katajaa.

ToPo on voittanut viimeiset viisi Korisliigan otteluaan. Joukkue viettää parhaillaan viikon mittaista harjoittelutaukoa, jonka jälkeen sen kunnon mittaa keskiviikkona 7.3. helsinkiläisiä isännöivä Kouvot. Neljän parhaan joukkoon ja siten pudotuspelien kotietua mielivä ToPo on sarjassa viidentenä vain kaksi pistettä edellään olevia Namika Lahtea ja KTP Basketia perässä.

Koripalloliitto on valinnut Korisliiga-kauden kuukauden pelaajiksi ennen Wesbyä, Tampereen Pyrinnön Eric Washington (tammikuu), Espoon Hongan Matthew Williamsin (joulukuu), Joensuun Katajan Sami Lehtorannan (marraskuu) ja Korihaiden Ed Nelsonin (lokakuu).

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/korisliiga/

Päivitetty