Heikki Tuomala -palkinto myönnetään vuosittain henkilölle, jonka vapaaehtoistyö seura-, alue- tai liittotoiminnassa katsotaan merkittävästi edesauttaneen suomalaista koripalloilua.
Mika Perälä harrasti nuorena laajalti urheilua. Koripallosta tuli lopulta hänen lajinsa – ensin pelaajana, sitten valmentajana niin junioripuolella kuin miestenkin joukkueessa Kauhajoella. Perälä oli yksi kauhajokelaisen koripalloilun voimahahmoista. Hän toimi valmentajana joukkueen noustessa I divisioonaan ja joukkueen managerina seuran noustessa ensimmäistä kertaa Korisliigaan keväällä 2007.
Perälän pitkäaikaisen ja intohimoisen seuratyön aikana Karhubasket nousi II-divisioonajoukkueesta Korisliiga-joukkueeksi ja lopulta hallitsevaksi kaksinkertaiseksi Suomen mestariksi.
Heikki Tuomala -palkinto luovutettiin Kauhajoen ja Lahti Basketballin Korisliiga-ottelussa sunnuntaina. Palkinnon luovutti Suomen Koripalloliiton toimitusjohtaja Ari Tammivaara leski Kirsi Perälälle.
