Ilari Seppälä palaa Kouvot-paitaan

Korisliigassa neljäntenä oleva Kouvot on tehnyt loppukauden kattavan sopimuksen takamies Ilari Seppälän, 22, kanssa. Sopimus astuu voimaan, kun Seppälä on vapautunut sopimuksestaan Loimaa Bisonsin kanssa ja läpäissyt lääkärintarkastuksen, kertoo seura nettisivuillaan.

Ilari Seppälä palaa Kouvolaan Loimaalta. Kuva: Kai Kilappa.

Kouvojen päävalmentaja Jyri Lehtonen on mielissään paluumuuttajasta. Seppälän paluu tuo kosolti lisää vaihtoehtoja Kouvojen työkalupakkiin.

– Ilari pääsee kahdessa harjoituksessa sisään pelitapaan niin hyökkäyksessä kuin puolustuksessakin. Hän on Tuomas Hirvosen kanssa paras luomaan palloskriinitilanteissa paikkoja muille. Ilarin tulon myötä Kyle Shiloh pääsee pelaamaan nykyistä enemmän laitahyökkääjän roolissa. Pääsemme myös nostamaan tempoa entisestään molemmissa päissä kenttää, Lehtonen sanoo.

22-vuotias Seppälä on edustanut Kouvoja tätä ennen jo kaikkiaan kuuden kauden ajan. Tällä kaudella Korikobrien kasvatti pelasi Bisonsin riveissä 20 Korisliiga-ottelua, joissa hän tehtaili keskimäärin 9,2 pistettä. VTB-liigassa pisteitä syntyi keskimäärin 7,1 Seppälän ollessa Bisonsin tarkin kolmen pisteen heittäjä (47,5 %).

Myös Zeno ja Udanoh jättävät Loimaan

Seppälän ohella Bisons vahvisti torstaina Martin Zenon ja Ike Udanohin lähdön Loimaalta. Neljättä kauttaan Loimaalla pelannut Zeno suuntaa Romaniaan ja Udanoh puolestaan Italiaan.

Loimaa Bisons on avoimesti kertonut haastavasta taloustilanteestaan, joka on pelaajien vapautumisen taustalla.

Lisätiedot: Ilari Seppälä

Päivitetty