Toiviainen toimi Namika Lahden päävalmentajana Korisliigassa 2007–11 ja komensi joukkueen Suomen mestaruuteen keväällä 2009. Kaudella 2011/12 Toiviainen pyydettiin kesken kauden liigan jumbosijoille jämähtäneen KTP:n päävalmentajaksi, ja KTP nousi Toiviaisen komennossa SM-puolivälieriin.
Päättyneellä kaudella KTP jyräsi Toiviaisen komennossa Korisliigan runkosarjan kolmanneksi sekä ensimmäisiin finaaleihinsa 19 vuoteen. Finaaleissa hallitseva mestari Nilan Bisons osoittautui kuitenkin paremmaksi otteluvoitoin 3-2.
Kymen Sanomat kertoo, että KTP:n ensi kauden joukkueen kokoaminen on alkanut.
Lisätietoja: Kymen Sanomat
