All Stars -leiritys 2012 ilmoittautuminen käynnissä 27.4. asti

Koripalloliitto järjestää vuoden aikana neljä 11-14-vuotiaille pelaajille suunnattua All Star -leiriä. Leirien tarkoituksena on opastaa nuoria kohti tavoitteellisen koripalloharjoittelun uraa. Toisena tavoitteena on kartoittaa potentiaalisia tulevaisuuden maajoukkuepelaajia ympäri Suomen. Tänä vuonna All Stars –leirityksensä aloittavat 1998 – 2000 syntyneet pojat ja tytöt.

Suomella on vuonna 2010 totuttuun tapaan seitsemän nuorten maajoukkuetta, joista viisi osallistuu ikäluokkansa EM-kisoihin.

Vuoden ensimmäinen All Star -leiri järjestetään tytöille 28.-31.5. ja pojille 4.-7.6. Toinen All Stars -leiri järjestetään 30.8.-2.9. Ensimmäisille leireille valitaan kullekin seuravalmentajien ilmoittamisen perusteella 70-80 pelaajaa. Yhteensä All Stars leirityksen ensimmäisillä leirillä harjoittelee yhteensä 140-160 pelaajaa.

All Star -leiritykseen pyrkivän pelaajan on läpäistävä seuraharjoituksissaan esitestit, joihin kuuluu taito-, kestävyys, liikkuvuus- sekä lihaskunto-osuudet. Esitesteillä luodaan All Stars -leiritykselle selkeät standardit sekä havainnollistetaan pelaajalle tavoitteellisen koripalloharjoittelun peruskunto- ja osaamistavoitteistoa.

All Stars leiritys 2012 (1998 – 00)

  • I Leiri 28.-31.5. (tytöt), 4.-7.6. (pojat)
  • II Leiri 30.8.-2.9. (tytöt ja pojat)
  • III Leiri 3.-6.12 (tytöt ja pojat)
  • IV Leiri 27.-29.1. (tytöt ja pojat)

Viimeiseltä All Stars -leiriltä valitaan pelaajat toukokuussa 2013 käynnistyvään 15-vuotiaiden maajoukkueohjelmaan. All Stars leirityksestä vastaavat tulevien alle 15-vuotiaiden maajoukkueiden valmennusjohto. Poikien päävalmentaja toimii nuorten olympiavalmentaja Jari Nykänen ja tyttöjen puolella pitkäaikainen nuorten maajoukkuevalmentaja Harri Jokela.

Seuravalmentajien pyydetään ilmoittamaan pelaajansa leiritykseen 27.4 mennessä. Ensimmäisille All Star –leireille (Leirit I ja II) kutsuttavat pelaajat saavat kutsunsa postissa toukokuun alussa.

Ilmoita pelaaja All Star –leiritykseen

Päivitetty