Nuorten valtakunnallisissa sarjoissa pudotuspelisarjat ratkaistaan aina paras kolmesta – ja aikuisten sarjoissa paras viidestä –menetelmällä. Pronssiotteluita pelataan niin aikuisissa kuin nuorissakin vain yksi.
Nuorten valtakunnalliset II divisioonat liittohallitus päätti lakkauttaa. Päätöksellä pyritään vahvistamaan paikallista kilpailutoimintaa.
C-nuorissa pelataan parhaillaan Vierumäellä valtakunnallista lopputurnausta, johon joukkueet on seulottu syyskauden kestäneellä SM-karsinnalla sekä kevätkaudella pelatulla SM-sarjalla. Peliformaatti säilyy ennallaan myös pelikaudella 2011-12.
Lue myös seuraavat uutiset:
- Naisten SM-sarjaa laajennetaan kaudelle 2012-13
- Miesten I divisioonaan täysremontti kaudelle 2012-13
- Korisliigan ottelumäärää supistetaan kaudelle 2012-13
Lisätiedot: Basket.fi-palvelun Sarjat-osio
