Koripalloliiton kevätliittokokous pidetään 25. toukokuuta Helsingissä. Liiton jäsenseurat saavat kutsun kokoukseen sähköpostitse. Koripalloliiton hallitus valmisteli huhtikuun kokouksessaan liittokokouksessa hyväksyttäväksi tulevat materiaalit. Kilpailupäällikkö Ulla Karlsson esitteli hallitukselle kurinpitosääntöjen keskeisimmät muutokset. Controller Antti Isomäki puolestaan kävi läpi kuluvan tilikauden talousennusteen ja päivitetyn lisenssien myyntitilanteen sekä tulevan tilikauden talousarvioehdotuksen, joka on hallituksen hyväksyttävänä 2. toukokuuta pidettävässä kokouksessa. Samassa kokouksessa hallituksen pöydällä on myös liittokokoukseen hyväksyttäväksi menevä tulevan kauden toimintasuunnitelma.
Hallitus myönsi Koripallomuseoyhdistykselle 6 000 euron tuen tilikaudelle 2024–2025 ja hyväksyi KoripalloErotuomarikerhojen liitto Ry:n ja Korson Veto Ry:n eroanomukset.
Kultainen ansiomerkki Lars Ekströmille
Koripalloliitto myöntää kultaisen ansiomerkin Oulun NMKY:n nuorisopäällikkönä toimivalle Lars Ekströmille. Toistakymmentä vuotta pääsarjatasolla ja 44 miesten maaottelua pelanneen sekä Suomen pääsarjojen lisäksi Ruotsissa ja Japanissa valmentaneen Ekströmin ansioluettelo koripallon parissa täyttää kultaisen ansiomerkin kriteerit.
Kultaisen ansiomerkin lisäksi Koripalloliitto myöntää yhden hopeisen ja 17 pronssista ansiomerkkiä.
Ansiomerkkien myöntämisperusteet ja lisätietoa Koripalloliiton palkitsemistavoista: https://www.basket.fi/basket/info/seurapalvelut/jasenedut/
Koripalloliiton hallitus kokoontuu seuraavan kerran torstaina 2. toukokuuta.
