Miesten Korisliigassa nähtiin tänään Kymenlaakson derby, jossa KTP-Basket ei säästellyt energiaa vaan varmisti reippaan 98–80-kotivoiton Kouvoista. Kumpikin seuroista on parhaillaan kiinni ylemmän jatkosarjan paikassa, mutta Kotkassa pelatun ottelun ansiosta KTP sai haltuunsa sarjataulukon viidennen sijan ja on kilpailijaansa voiton verran edellä.
Isäntien pysäyttämättömimmät pistelingot ottelussa olivat 23 pistettä ja 11 levypalloa nimiinsä taiteillut Roydell Brown sekä erinomaisessa heittovireessä ollut Miikka Marttinen. Vasta hiljattain pitkän poissaolon kärsineelle suomalaislaiturille merkittiin 21 pistettä, ja hän upotti kaaren takaa viisi heittoa kymmenestä yrityksestään.
– Tavoitteemme oli tänään olla aggressiivisia ja pyrkiä kontrolloimaan tempoa. Puolustuksemme oli ihan OK, mutta kyllä siihen jäi vieläkin parannettavaa, sillä sattui yhä liikaa unohduksia. Puolentoista kuukauden poissaolon jälkeen 31 peliminuuttia oli todella paljon, ja lopussa jalkani olivat aika hapoilla, Marttinen kommentoi suoritustaan.
Kouvojen kovin korintekijä puolestaan oli Quanterrius Jackson, joka kirjautti vaihtomiehen roolista huolimatta roiman 28 pisteen saldon.
