Corey Belser palaa Honkaan

Espoon Hongan koripallomiehistö vahvistuu kovan luokan paluumuuttajalla monipuolisen amerikkalaispelaajan Corey Belserin, 28, solmittua espoolaisseuran kanssa ensi kauden kattavan sopimuksen.

– Voitin viime kaudella Hongan kanssa Suomen cupin, mutta työ jäi kesken. Halusin tulla päättämään sen tavoitteena olevan Suomen mestaruuden muodossa. Lisäksi kansainvälinen VTB United -liiga on minulle ja koko seuralle tietenkin mahtava mahdollisuus, kertoo myös Kreikan pääsarjassa Olimpia Larissan riveissä kolme kautta pelannut Belser.

Tarkkana viimeistelijänä ja todella kovana puolustajana tunnettu kaksimetrinen Belser ehti pelata Hongassa viime kaudella 18 liigaottelua 18,8 pisteen ja 6,4 levypallon keskiarvoilla. Helmikuun alkupuolella Belser siirtyi Ukrainan Superliigaan ja Politekhnika-Halychynan riveihin.

Honka käynnistää Korisliigan 24. syyskuuta kotiottelulla Kouvoja vastaan. VTB-liigan avausottelu osuu sekin Espooseen, kun Honka isännöi ukrainalaista Dnipro Dnipropetrovskia 6. lokakuuta.

Honka pelaa Korisliigaa Tapiolan Urheiluhallissa ja VTB-liigaa Barona Areenassa.

Päivitetty