Mikael Jantunen vireessä NBA:n kesäliigassa

Mikael Jantunen pääsi toisen kerran minuuttien makuun NBA:n kesäliigassa ja kohosi heti Golden State Warriorsin tehokärkien joukkoon. Jantunen kellotti Las Vegasissa pelatussa kesäliigaottelussa 22 minuuttia ja teki läsnäolonsa tunnetuksi 16 pisteen ja viiden levypallon iltapuhteella.

Mikael Jantunen antoi vahvoja näyttöjä maanantain vastaisena yönä Las Vegasissa. Kuva: Ville Vuorinen / Susijengi.

Penkiltä peliin saapunut Jantunen onnistui kahdesti kakkosessa ja kahdesti kolmosessa sekä upotti kaikki kuusi vapaaheittoyritystään. Jantunen oli kuudellatoista pisteellään Warriorsin toiseksi paras pistemies Lester Quinonesin (26/2) jälkeen.

Jantusen ja Quinonesin virkeistä otteista huolimatta New Orleans Pelicans haki ottelusta 94-86 (44-51)-voiton erityisesti vahvan kolmannen jaksonsa turvin, jonka se vei 26-16. Pelicansin kolmen kärjen muodostivat Dereon Seabron (25/7/3 syöttöä), Dyson Daniels (17/15/8 syöttöä/2 blokkia) ja Jordan Hawkins (16/5).

Warriors on hävinnyt molemmat ottelunsa Las Vegasin kesäliigassa.

Lassi Tuovin Utah Jazz peittosi puolestaan omassa kesäliiga-avauksessaan Los Angeles Clippersin 105-99 (49-49). Jazzin ensimmäisen kierroksen varaus Keyonte George (33/2/10 syöttöä) antoi vahvaa näyttöä viimeistely- ja pelinrakennustaidoistaan. Kelpo työnäytteen antoivat myös Lauri Markkasen viime kauden Jazz-joukkuetoverit Ochai Agbaji (21/9/5 syöttöä/2 blokkia) ja Micah Potter (18/9/4 syöttöä).

Päivitetty