Poikola jättää Pyrinnön kauden jälkeen

Kahtena edeltävänä keväänä Korisliigan vuoden valmentajaksi nimetty Pieti Poikola, 34, jättää Tampereen Pyrinnön kuluvan kauden jälkeen. Pyrintö on juhlinut Poikolan alaisuudessa kahdesti Suomen mestaruutta. Poikolan lähdöstä uutisoi keskiviikkona Aamulehti.

Pyrintö-luotsi Pieti Poikola loihti joukkueelleen kauden aikana puolustuskonseptin, joka osoittautui SM-kullan arvoiseksi. Kuvat: Tytti Nuoramo & Matti Koskinen & Kai Kilappa.

– Olo on helpottunut, kun tein lopulta päätöksen. En ole koskaan odottanut pudotuspelejä näin innokkaasti kuin nyt, Poikola kertoo Aamulehden haastattelussa.

Poikola astui Tampereen Pyrinnön peräsimeen syksyllä 2008, jolloin hän korvasi Lappeenrantaan siirtyneen Jarmo Laitisen tamperelaisjoukkueen penkin päässä. Pyrintö saavutti Poikolan komennossa keväällä 2009 SM-pronssia ja joulukuussa 2009 Suomen cupin hopeaa.

Viimeisenä kahtena keväänä Poikola on palkittu Korisliigan vuoden valmentajana Pyrinnön voitettua kaksi perättäistä mestaruutta. Poikolan palkintokaappiin mahtuu myös vuoden 2011 Suomen cupin hopea.

Pyrintö on voittanut Poikolan alaisuudessa pelaamastaan 165 runkosarjaottelusta 115 (69,7%) sekä 32 pudotuspeliottelusta 23 (71,9%). Sadan runkosarjavoiton rajapyykin Poikola rikkoi marraskuussa 2011. Tällä hetkellä Pyrintö on Korisliigan runkosarjataulukossa kolmantena 22 voitolla ja 11 tappiolla.

Päivitetty