Viron poisjääntien taustalla ovat viime metrien loukkaantumiset ja sairastumiset.
– Päätös oli raskas. Erityisen huono mieli jää niin meidän pelinälkäisten nuorten pelaajien kuin järjestäjienkin puolesta, kommentoi Jukka Toijala.
Korvaavana toimenpiteensä Susijengi ja Tanska ottavat Urhea-hallissa mittaa toisistaan kahdesti.
Ensimmäinen ottelu pelataan alkuperäisen aikataulun mukaisesti tiistaina 3.8. klo 19.00. Susijengi ja Tanska kohtaavat toistamiseen keskiviikkona 4.8. klo 19.00.
– Keskustelimme Tanskan kanssa pelaamisesta torstaina. Valitettavasti mutta ymmärrettävästi he eivät aiemmista sitoumuksista johtuen kyenneet venyttämään aikatauluaan. Hienoa kuitenkin, että saamme huipennettua Susijengin kesän kahteen kotimaaotteluun uudessa ja upeassa URHEA-hallissa, Koripalloliiton toimitusjohtaja Ari Tammivaara kommentoi.
Torstain Viro-otteluun lunastetut liput käyvät sellaisinaan keskiviikon Tanska-maaotteluun. Kaikkiin lipun lunastaneisiin ollaan yhteydessä henkilökohtaisesti. Ottelut striimataan suorana ja veloituksetta Koripalloliiton YouTube-kanavalla. Ottelut selostaa Tapio Suominen.
Naisten maajoukkueen ohjelmaan muutokset eivät vaikuta. Susiladies kohtaa Itävallan URHEA-hallissa perjantaina 6.8. klo 19. Ottelu esitetään niin ikään Koripalloliiton YouTube-kanavalla.
