
Kataja hävisi näin kaksiosaisen pudotuspelin molemmat ottelut. Kaksi viikkoa sitten Saksassa pelattu ensimmäinen osa oli Bonnin hallintaa 72-91 ja suurinumeroisen tappion myötä joensuulaiset joutuivat tukalaan paikkaan kotikentällään.
– Olen ylpeä joukkueestamme. Pelasimme hyvää korista kansainvälisessä seurassa, Katajan päävalmentaja Greg Gibson totesi onnitellen vastustajajoukkue Bonnia.
– Annoimme itsellemme mahdollisuuden voittaa, mutta meiltä hieman loppui bensa lopussa. Nyt katsomme vain eteenpäin ja siirrämme keskittymisen Korisliigaan.
Joensuussa Kataja pääsi otteluun lähes täysilukuisena ja esiintyi huomattavasti edellisottelua pirteämmin. Puoliajalle kotiyleisön tukema joukkue karkasi 12 pisteen johtoasemassa. Kolmannessa erässä ero oli parhaimmillaan jo 18 pistettä, ennen kuin entinen Katajan mies Ken Horton (9/6) herätti joukkueensa peräkkäisillä koreillaan.
Kataja piti johtoasemansa huippupelin pelanneen Joey Kingin (29/3) kolmen peräkkäisen kolmosen turvin, mutta vierasjoukkueen 8-0-rynnistys päätösneljänneksen alussa pysäytti joensuulaisten karkumatkan.
Kingin lisäksi Katajan tehoista vastasivat Daniel Mullings (15/6), Rion Brown (15/5) sekä Teemu Rannikko (9/7 syöttöä). Kervin Bristol viimeisteli tehot 2/7, joiden lisäksi hän torjui seitsemän heittoa, mikä on Katajan europelien ennätys.
Katajan kausi jatkuu Korisliigassa, jossa se kohtaa perjantaina Korihait. Joukkue on sarjassa neljäntenä.
Lisätiedot: Ottelutilastot
