ToPo:n finaaliputkelle jatkoa

Naisten Korisliigassa ensimmäinen finaalijoukkue on selvillä. Mestaruutta puolustava ToPo selvitti tiensä finaalin otteluvoitoin 3-0. Kolmas ottelu päättyi Helsingissä emäntien voittoon 70-53.

Magdalene Agyei ja ToPo metsästävät toista peräkkäistä mestaruutta. Kuva: Ville Vuorinen / Naisten Korisliiga

Kuten kahdessa edellisessä ottelussa, myös tänään ToPo oli vahvempi ensimmäisellä puoliajalla. Carmen Tyson-Thomas ja Taru Tuukkanen aiheuttivat Hongalle vaikeuksia. Ero ei kuitenkaan kasvanut ratkaisevasti. Puoliajalla kotijoukkueen johto oli kuusi pistettä.

Kotijoukkue ratkaisi ottelun vahvalla kolmannella jaksolla. Se pakotti Hongan menetyksiin ja vaikeisiin heittoihin. Jakso kirjattiin ToPo:lle 19-5. Tästä vierasjoukkue ei toipunut.

ToPo rokotti espoolaisia nopeista hyökkäyksistä. Se teki niistä 19 pistettä, kun Honka jäi neljään pisteeseen.

Tyson-Thomas 17/13 ylsi tupla-tuplaan. Tupla-tupla kirjattiin myös Anna Gardziellalle, joka tehtaili 11 pistettä ja napsi 11 levypalloa.

ToPo odottaa vastustajaa otteluparista PeKa-EBT. PeKa:lla on huomenna ensimmäinen mahdollisuus edetä finaaliin. Hongan kausi jatkuu vielä pronssiottelussa.

Ottelutilasto

Päivitetty