Naisten SM-runkosarja päätökseen, puolivälierät käyntiin

Koripallon naisten SM-sarjarunkosarjassa pelattiin sunnuntaina viimeinen kierros. Pudotuspelien asetelmat olivat selvillä jo ennen päätöspelejä. Peli-Karhut ja Lappeenrannan Catz valtasivat sarjan kaksi kärkipaikkaa selviytyen suoraan välieriin. Puolivälierissä kohtaavat otteluparit Helsingin NMKY – BC Nokia ja Espoo Team – Äänekosken Huima.

Puolivälierät käynnistyvät lauantaina 15. maaliskuuta. Ottelusarjat polkaistaan käyntiin Helsingin NMKY:n ja Espoo Teamin kotikentiltä. Välieräpaikka heltiää kahdella voitolla.

Välierissä vastakkain asetellaan joukkueet runkosarjamenetyksen mukaan. Runkosarjan 32 ottelussa vain kaksi tappiota kokenut Peli-Karhut kohtaa siis ykkössijansa myötä välieriin selviytyneistä heikoiten runkosarjassa pärjänneen joukkueen. Paras viidestä –menetelmällä ratkottavien välierien on määrä käynnistyä 22.3.

Forssan Alku jäi runkosarjassa viimeiseksi ja pelaa paras kolmesta –karsinnan I divisioonassa kakkoseksi tullutta Joensuun Katajaa vastaan. Karsinta käynnistyy jo tiistaina Forssassa. Orimattilan Jymy voitti naisten divisioonan ja lunasti paikan SM-sarjaan kaudelle 2008-09.

Naisten SM-sarjan tulokset, sarjataulukko ja täydelliset tilastot löytyvät Koripalloliiton tilastopalvelusta, osoitteesta http://www.basket.fi/. Lue myös artikkeli ”Orimattila lunasti paikan naisten SM-sarjassa”.

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/naisten_sm-sarja/

Päivitetty