Pantterit luopuu naisten SM-sarjapaikastaan

Pandatytöt ry on ilmoittanut luopuvansa naisten SM-sarjapaikastaan. Pandatyttöjen joukkue pelasi menestyksekkäästi SM-sarjaa viime vuodet Pantterit-nimellä, muttei yrityksistään huolimatta löytänyt taloudellisia resursseja toiminnan täysipainoiselle jatkamiselle mestaruussarjassa. Mies- ja poikakoripallon puolella vaikuttava Pantterit Helsinki ry on oma seuransa.

SM-sarjasta luopumisen yhteydessä Pandatytöt luopui myös paikastaan Baltian liigassa (BWBL).

Pantterit-nimellä pelannut helsinkiläisjoukkue voitti viimeisen seitsemän vuoden aikana viisi Suomen mestaruutta, kaksi SM-hopeaa sekä kaksi Suomen cupia. Pandatyttöjen ilmoituksen mukaan seura aikoo edustusjoukkueen koskevasta päätöksestään huolimatta jatkaa tyttö- ja naiskoripallon kehittämistä Helsingissä.

Uusi otteluohjelma vahvistetaan 20.9.

Naisten SM-sarjan otteluohjelma tulevalle kaudelle oli jo vahvistettu, kun Pandatyttöjen ilmoitus Koripalloliittoon saapui. Sarjan peliformaattia joudutaan uusimaan ja otteluohjelma tehdään uudelleen. Molemmat vahvistetaan jo aiemmin sovitussa naisten SM-seurojen kokouksessa 20.9.

SM-sarja tulee käynnistymään suunnitelman mukaisesti 30.9. Sarja tullaan pelaamaan kahdeksan joukkueen voimin.

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/naisten_sm-sarja/

Päivitetty