Miesten pyörätuolimaajoukkue aloittaa EM-kisat tiistaina

Miesten pyörätuolimaajoukkue palaa kansainväliselle tasolle kahdeksan vuoden tauon jälkeen, kun joukkue aloittaa Sarajevossa käytävät C-sarjan EM-kisat tiistaina Irlantia vastaan.

Päävalmentaja Mina Mojtahedi ja joukkue on valmis tuleviin EM-kisoihin.

Suomen ja Irlannin lisäksi samassa neljän joukkueen alkulohkossa pelaavat Portugali ja Armenia. B-lohkon muodostavat Bulgaria, Tšekki, Unkari ja Tanska.

Lohkojen kaksi parasta pelaavat välierissä toisen lohkon parhaita vastaan ja alkulohkon kolmannet ja neljännet pelaa sijoitusottelut niin ikään toisen lohkon samoilla sijoilla olevia vastaan.

Viisipäiväiset EM-kisat huipentuvat lauantaina 23.9. pelattaviin mitali- ja sijoitusotteluihin.

Edellisen kerran Suomi osallistui C-tason EM-kisoihin vuonna 2015.

Suomen joukkue 19.-23.9., Sarajevo, Bosnia ja Hertsegovina

Pelaajat

Felix Adje
Anwar Fadhal
Santeri Karvo
Aku Kylänpää
Henri Kössö
Joni Laine
Topias Tyni
Leo-Pekka Tähti
Markku Vesikansa

Valmennus

Mina Mojtahedi, päävalmentaja
Emma Virtanen, valmentaja
Taneli Salo, joukkueenjohtaja
Tommi Myllylä, huoltaja

Kisojen nettisivut (tulokset, livestream) >

Facebook-sivut >

Päivitetty