Vilma Kesänen ja Catz sopivat jatkosta

Maajoukkuepelintekijä Vilma Kesänen on solminut jatkosopimuksen Catz Lappeenrannan kanssa. Sopimus kattaa pelikauden 2010-11 sekä option seuraavasta kaudesta. Orimattilan Jymyn kasvatti Kesänen on viihtynyt Lappeenrannassa vuodesta 2007.

Kolmatta kauttaan Catzissa pelaava Vilma Kesänen sopi seuran kanssa 1+1-vuotisesta jatkosta. Kuva: Kimmo Metsälä.

SM-sarjavalmentajien ja -kapteenien äänet nostivat Kesäsen viime keväänä vuoden puolustuspelaajaksi sekä vuoden kehittyneimmäksi pelaajaksi Koripalloliiton kauden päättäjäistilaisuudessa.

Kuluvalla kaudella Kesänen on pelannut SM-sarjaa 9,5 pisteen, 3,2 syötön, 2,9 levypallon ja 2,0 riiston keskiarvoilla. Kesäsen syöttölukema oikeuttaa sarjan paremmuustilastoissa neljänteen sijaan.

SM-sarjaurallaan vasta 21-vuotias Kesänen on ennättänyt Catzin lisäksi edustaa Äänekosken Huimaa.

Naisten maaotteluita 173-senttisellä Kesäsellä on tilillään 19, jonka lisäksi hän on pelannut 45 nuorten maaottelua.

Naisten maajoukkueessa Kesänen iski itsensä läpi reilu vuosi sitten. Kesänen nousi Suomen aloittavaksi pelintekijäksi, kun Suomi varmisti tammikuussa 2009 paikkansa Euroopan A-divisioonassa voittamalla neljä peräkkäisottelua.

Lisätiedot: Catz Lappeenrannan nettisivut

Päivitetty