Korisliiga-seurat ratkaisevassa roolissa koronatukien takaisinperinnän selvittämisessä

Koripalloliitto ja Korisliiga-seurat kävivät torstaina ylimääräisessä seurakokouksessa yhdessä läpi kuukausien mittaiseksi venyneen koronatukien takaisinperintää koskevan prosessin. Helmikuun alussa vahvistui, että Koripalloliitolle vuonna 2021 myönnettyjä tukia ei peritä takaisin.

Seurakokouksessa käytiin perusteellisesti läpi, miten prosessi opetus- ja kulttuuriministeriön, Koripalloliiton ja seurojen välillä eteni. Tilaisuudessa Koripalloliiton puheenjohtaja Timo Elo ja toimitusjohtaja Kati Packalén painottivat seurojen roolin merkitystä asian ratkaisemisessa.

– Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että asia saatiin lopulta selvitettyä. Tästä kuuluu suuri kiitos selvityksiä toimittaneille seuroille sekä ministeriölle. Seurojen suoraan ministeriölle toimittamien tositteiden ansiosta tukien käyttö saatiin selvitettyä ja ministeriö pystyi toteamaan, ettei tukia ole syytä periä takaisin, sanoo Elo.

Päivitetty